min syn på...

jävla data alltså, hade presic skrivit klart ett inlägg som var minst en A4, men då ska jävla datan bli hackad och allt stängs ner. som tur e, så gick det att återställa på något vis, pappa hjälpte mig.
men ja tyvärr så får ni inte de inlägget, :P orkar inte skriva om det , men de handlade i alla fall om självkänsla och trivas i sin kropp. för jag läste nämligen ett inlägg som dessie hade skrivit om de. riktigt bra faktiskt. 
men jag kan ju skriva lite kort om de :

som ni säkert vet så lider väldigt många uga tjejer av anorexia och ätstörningar. vilket troligen beror på att man vill bli smalare, eller i själva verket inte trivs med sin kropp. vi jämför oss med andra och anser att dom är så mycket finare än vad vi själva är, men alla ser olika ut och är uppbyggda på olika sätt. och därför borde vi inte jämföra oss med varandra, ingens kropp är den andras lik.
som ni vet så har ju jag skaffat mig ett sånt där bälte, och det är anledningen till att jag själv inte trivs med min kropp. jag visar mig aldrig i bikini om de inte är ett måste, t.ex på stranden. jag känner mig aldrig bekväm i min kropp och de senaste pojkvännerna jag har, har jag alltid oroat mig för vad dom ska tycka och tänka och jag visar mig aldrig naken inför någon. (lite pinsam bekännelse) men ni förstår jag jobbar på min självkänsla och försöker jobba upp mitt självförtroende men det går inte så bra. jag har t.o.m. haft tankar på att få anorexia för att bli smal. men då slutar man ju kanske som ett sklett och så är det nog ingen som vill se ut egentligen, så dom tankarna försöker jag bli av med.

jag har även ett knep, det är att tänka på någon som har en kropp du inte skulle vilja ha , och vara glad för att du inte ser ut som den personen. detta låter säkert jätte elakt men för mig funkar de ibland.

jag har väldigt mycket som jag inte är nöjd med, jag vill ha

  • mindre fötter
  • rakare, längre och smalare ben.
  • kortare överkropp
  • smalare armar
  • plattare mage
  • mindre kärlekshanddag
  • störe tuttar
  • rundare rumpa

har även andra "konstiga" saker som jag inte ör nöjd med t.ex

  • annorlunda knän
  • och mindre händer
  • mörkare ögonfransar och ögonbrynn

dom sakerna kanske inte precis är normalt att påpeka :P
men aja.

där fick ni lite kort om inlägget, fick väll inte med allt men struntsamma.
det jag ville säga med et här innlägget är att vi borde vara nöjda med oss själva precis som vi är, alla ser olika ut. det är innte många som har den där modellkroppen som folk strävar efter. det är ytterst få som föds med den.



     en drömkropp många strävar efter


min kropp


andra normala kroppar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0