lite om min uppväxt och min familj

nu kan jag juh berätta lite om mig och min familj, eftersom en av mina läsare önskade de :)

jag kan juh börja med att säga att jag är född i eskilstuna den 16 maj, då var min storebror 4 år.
jag har bott i malmköping hela mitt liv och har alltid haft en trygg uppväxt där båda mina föräldrar visat att de älska mig, det gjorde även min bror, Oskar. och när jag var lite pussade han alltid på mina fötter, det var även han som bestämde att jag skulle heta just Matilda,min pappa tyckte jag skulle heta Ebba och min mama tyckte jag skulle hetat Emma. men det blev alltså matilda.
när jag var runt 2 började jag gå hos dagmamma där hade jag väldigt roligt och min favoritmat var torteline, (gillar de fortfarande) vid fyra års ålder började jag på dagis, där trivdes jag väldigt bra och jag kommer ihåg, att vi barn brukdade leka pusskull i de s.k. lekrummet, (jag var en riktig killtjusare ;) )
sen började jag skolan, som till början blev som ett stort intresse och jag tog alltid hem matteböckerna för att räckna lite extra ;).
allt var jätte bra och så, mennär jag skulle sluta 3:an skillde sig mina föräldrar,vilket gjorde mig väldigt ledsen , men mina föräldrar skiljdes inte p.g.a. bråk. sså de var i alla fall bra, men efter de så flyttade min mamma tillbygatan och där bodde vi ett till två år, under den tiden började även min pappa träffa en ny tjej, Liza, jätte snäll tjej, som är hårfrisör

mamma trivdes inte på bygatan så då flyttade vi till fredsgatan där vi hade en jättefin lägenhet med stor alltan, där bodde vi i ca 3 år tills det blev ett radhus ledigt på samma område som min pappa fortfarande bodde.
och eftersom min mamma och vi alltid trivdes så bra där så bestämde vi oss för att flytta dit, nog för att det bara är 2 hus ifrån min pappa men ändå, sköt då slipper man gå så långt med packningen.

och nu sen nått år tillbaka har pappas tjej flyttat in och eftersom hon är frisör gör jag alla sånna saker gratis, skit bra :D
 har färgat ögonfransarna flera gånger slingat och färgat håret och tagit fler hål i öronen m.m. och allt dehär gratis ;)

även min mamma har träffat en ny, men aa. han är jätte snäll och så, men konstig, fast de bor inte ihop.

så ja, jag har inte haft något speciellt i mitt uppväxt, men visst har de vält hänt saker och så, t.ex somatt min farmor och farfars hus brunnit och mormor krockat och bröt revben, krossa knän och allt vad de nu var, men skulle jag skriva allt i minsta detalj så skulle jag aldrig få lägga ifrån mig datan, skulle ta en evighet att skriva.

men jag kan juh även säga att jag är i en såkallad tonårskris med min mamma jag snäser ofta åt henne och vi bråkar ofta, -.-

för er som ville veta kan jag ju även säga att min mamma är lärare, min pappa är säljare och min bror går sista året på gymnasiet hotell och restaurange.



min mamma, Katarina


min pappa, Mike


Liza, pappas nya


min bror, Oskar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0