fotbollsskador (N) buuh !

tror inte jag har varit såhär träninssugen på länge, har verkligen ett behov att röra på mig, men går de, nej -.-
innan jag skadade foten tränade jag juh en hel del, så de känns helt tomt på "schemat"

brukade ha:
mån:
idrott iskolan, fotbollsprofil direkt efterskolan och damlagsträning på kvällen
tis: idrott i skolan , fotbollsprofil direkt efter skolan
ons: idrottsprofil i skolan
tors: fotbollsträning med mitt lag, sen styrka med damlaget
fredag: ledig
lördag: ibland match
söndag: fotbollsträning med mitt lag

så ja käns lite tomt som ni kanske förståe, rörde mig även mycket utöver träningarna också, t.ex ur och springa eller cykla..

så nu blir de träning på hög nivå, för satt snabbt komma tillbaka till idrotten men även för att inte slå upp alla skador jag har haft senaste tiden,

förs sträckte jag höftböjen och de höll i ett bra tag, men tillslut släppte de
då sträckte jag baksida lår, och de blev bra men gick upp igen minst 5 gånger, fick även problem med knäna
men när jag tycktes blivit av med de körde jag fotboll på sommaren med några kompisar, då tämjde jag ut yttre ledbandet i foten, sen blev det någolunda bra och då åkte vi på cup och då, 3 matchen fick jag spark på min fot och tämjde ut yttreledbandet igen, och de var slutspelat för mig på den cupen, efter de kom baksidalår  och knä (slatter) tbx, och vägrade släppa och samtidigt  fick jag skit ont i benhinnerna och höll på att få benhinnsinflamation, sen blev de lite bättre med baksidan höll sig kvar, men då struntade jag i att jag hade ont och spelade match med damlaget då jag blev "kapat" landa fel på foten så de knäckte, och hela foten svulna upp och blev blå, yttre och inre ledbanden i foten hade töjts ut ordentligt, vilket ledde till att jag fick hoppa på kryckor, och nu sitter jag här, de ända jag kan göra är att gå fort och haltjogga, om man kan kalla det de.

för er som inte orkar läsa de "utförliga" jag skrev så kan jag skriva hur skadorna kom på rad  på ett lite enklre sätt ;D


*höftböjen
*baksida lår 5 gånger på raken
*knä problem
*yttre ledbandet i foten
*yttre ledbandet igen -.-
*knäna igen -.-
*baksida lår, vägrade släppa
* ont benhinnerna
*baksida lår ännu en gång -.-
* nu yttre och inre ledbanden i foten + vristen

allt dett har hänt på ett halv år, och jag blir lika arg/ledsen varje gång skadan kommer (förståss)
men aja styrketräning stretch och rejäl uppvärmning, är det ända jag kan göra för att försöka slippa dessa skit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0